Tuesday, March 23, 2010

Aku Paman

Amjad Danial bin Aswad Haykal.
Atas wazan yang sama supaya bunyi berima dengan bapaknya.

Cucu sulung yang lama dinanti-nantikan orang. Anak sulung atau cucu sulung memang paling disayangi kerana mereka yang pertama. Sampai nanti ada kawan-kawan lama atau saudara-saudara yang jarang jumpa bertanya, "Aswad ke ni? Amjad ke ni?" Walaupun yang ditanya ialah adiknya yang kedua atau sepupunya.

Tenung lama-lama gambar ini. Anak Aswad? Senyum sendiri. Tenung lama-lama gambar ini. Setakat ini rambutnya belum kerinting lagi. Tenung lama-lama gambar ini. Hmmm, mulutnya macam Andrei Arshavin. Insya Allah bakal menyambung perjuangan Arsenal nanti.

8 comments:

arifmustapha said...

nama amjad skrng menjadi2 plk ek..
eg. fateh amjad..hehe

Amermeftah said...

jgn ingat aku yg cadangkan nama tu, aku tak berkenan pon, nama anak dia bapak dia la yg kasi, nak mintak pendapat aku buleh

batih said...

tp amjad ada dagu belah. hmm.. mcm aswad.. hohoho...

Pak Man laksam said...

Comellllll..........
Semoga membesar sebagai anak yang soleh.
Pak Man,bila tengok gambar tu terus teringatkan kes-kes buang bayi yang berleluasa di Malaysia sekarang ni.
Grrrrrrr......geram!.

jiran said...

Amjad Danial itu gabungan 2 anak sedara saya..;p comel2..mg jd anak yg soleh. :)

alqasam said...

Sangat comel. SubhnaALLAH.

Tahniah buat sang paman

Krai Utara said...

laaa anak sepupu gua la ni hu
tahniah

Amermeftah said...

ameen, ameen, dolah budak tu byk-byk dan baik-baik,

krai utara! sila specify identiti anda!