Monday, May 29, 2006

Pukul-lah Tabuh



Baarakallahu likulli waahidin minkumaa fii shaahibihii wa jama'a baynakumaa fi khayrin

Artinya : Semoga allah memberkati masing-masing kamu berdua (mempelai) terhadap temannya, dan semoga Allah mengumpulkan kamu berdua dalam kebaikan (HR. Abu Daud, Tirmidzi dan Ibnu Majalah)

Baarakallahu laka wa baaraka 'alayka wa jama'a baynakumaa fi khayrin

Artinya : Mudah-mudahan Allah memberkahimu, baik ketika senang maupun susah, dan selalu mengumpulkan kamu berdua pada kebaikan. (HR. Abu Daud, Tirmidzi dan Ibnu Majah)

Hari ini berlangsungnya pernikahan Dr. Solahuddin dengan Dr. El-Huda. Sudah tentu pernikahan ini bukan nikah misyar atau nikah khitbah apatah lagi nikah mut'ah yang hangat diperdebatkan. Agaknya, tak bolehlah Dr. Solah nak pulun anime lagi...

Syabas

Syabas buat bakal Dr. Tengku Abdul Kadir Tengku Zainal Abidin kerana lima tajuk yang diramalnya keluar dalam soalan peperiksaan pagi tadi (http://drkadir.blogdrive.com/). Terima kasih juga kepada Dr. Solah yang memberikan semangat untuk meneruskan perjuangan dalam subjek farmakologi yang aku kira 7'a6ir giddan (sangat bahaya).

Pagi ini, Idil berkata mungkin dia rasa tertekan kerana terkenangkan markah Batah tahun lepas. Batah mendapat 95% daripada 300 markah penuh. Aku pula rasa tertekan kerana dalam peperiksaan nus sanah, aku mendapat 9 daripada 55 markah penuh. Tengah Hari ini Kadir berkata tak boleh nampaknya nak lawan Batah, lulus bolehlah kot.

Semalam, tepat jam 12.16 waktu Kaherah, kami telah memeriksa arah kiblat. Tidak banyak lari.

No comments: