Wednesday, February 25, 2009

Pah soghe-soghe kelik


Mata berkaca-kaca atau berkaca mata?


Pahni tok banyok gu doh la ambo nok 'speaking'.

Apakah Haikal sudah mula berasa kesik?

Tim Wa'd el-Haq tidak masih sempat berbincang strategi untuk perlawanan seterusnya.
Hamdan selaku kapten siap bawak pelan taktikal ke airport.


Ayahanda kami. Orang yang ikut protokol dan menghargai warisan tradisi. Abang Hazri temankan beli komputer pertama kami. Kalau rosak tolong baiki. Carikan antivirus. Crack. Ajar kami macam-macam. Makanan yang eksotik. Maklumat-maklumat yang unik.

Poknik ialah senior medik pertama yang aku jumpa di Mesir. Dia jumpa aku waktu menumpang di Rumah Kelantan. Heret aku ke Sayeda bawak kenal budak-buak medik lainnya. Menghantar dan mengambik aku ke kuliah hampir seminggu. Tolong beli buku. Bawakkan 'puaka-puaka' ke rumah. Rujukan aku setiap tahun, nak baca buku mana, exam macam mana. Poknik jugaklah yang rajin naik lori mengangkut barang adik-adik baru sampai. Mengurus hal kuliah itu dan ini.


Saudara seMEP.

Aku pun sebak sebab tengok diorang sebak.

Begitulah...

3 comments:

Jackster® said...

smart gile abg poknik huhu

muhammad nazrul syazwan bin kamarul ariffin said...

respek gle kat poknik..antara senior paling disukai ramai..dh rajin tolong org,tak pernah berkira,suke ngajar medic,otai anat pulak tu..

senpai hazuri. satu2nye senior yg saye panggil dengan gelaran 'senpai'..mule2 main2 je..tp lama2 lekat trus bertahun2..

sdih2.. T_T

anak nah said...

Abg Poknik siap pakai pin logo Ain Shams University kat lapel. Gila patriotik.