Sunday, October 18, 2009

Ufti

Ufti yang dipersembahkan oleh budak-budak berupa tat nenas, almond london, biskut mazolla, biskut cornflake, biskut persis suji, biskut tak tahu nama yang diletak keju dan baunya dah jadi macam super ring, mama carrie, kerepek pedas, kuih siput, semprit, maamor dan teratai layu di tasik madu. Tahun ni, orang-orang banyak mula kembali kepada salaf dengan memakan kuih-kuih tradisi seperti kuih bangkit, bahulu, putu jawa dan kuih kapit.

Tat Nenas dan Almond London

Kuih raya 'rasmi' tahun ni. Tahun-tahun depan, bolehlah bariskan tat nenas dengan almond london bersama-sama dengan ketupat, lemang dan rendang sebagai ikon dan simbol hari raya.

3 comments:

EN. LEARNER said...

Selayaknya "Amplang" juga, sebagai ufti rasmi tahunan dari Malaysia Timur..hehe

Muhammad Warouq bin Qamar said...

jgn disebut2 pekataan amplang itu. grrr..

Amermeftah said...

ya selayaknya bah, tapi sebab aku bilang ufti dumah aku je, kalo tak bleh masuk biskut konon ferero roche ngan btg buruk izwan kamal bawak, tat nenas tak bergulung yg iqbal bawak dan byk mcm beskut lg, dan coklat cookies serta konon chipsmore

waruk, sapa soh balek lamat, kan dah kempunan amplang, aku pon sempat seraun aje ... -_-"