Tuesday, March 16, 2010

Sihk Faahn ah, Sihk Faahn ah

Orang lain sibuk berdaurah, aku sibuk mentekedarah. Dengan tunjuk jalan abang Daus kami pergi ke salah satu restor cina yang ada dekat Arma. Lain semua taraf warung yang ini saja five star. Nama restoran tak tahu, nama nama lauk pun tak tahu, semua tulis Cina.


Kuey Teow masam konon sebagai pembuka selera. Minah purdah ambil pesanan yang fasih Arab dan Mandarin yang cadang. Tak perlu pun tapi kenalah dengan selera Orang Muar.

Ah Yam
Panduan. Kalau nak makan sini jangan pesan lauk ayam. Kebanyakannya biasa. Lauk ini sebiji macam masak kicap kecuali ada kuey teow lebar kat dasarnya.

Ba Zin Jan
Ini paling ngetop dan disyorkan. Terung goreng.

Wu Dang & Ken Tang
Kali pertama pesan atas cadangan abang Indo pelayan. Biasa juga tapi udang beb ...

4 comments:

PINATBATE said...

wudang tu..!!;D

Abdul Munir Sanusi said...

Brader nanti den sampai ke M<esir tolong tunjukkan. Macam menarik

Amermeftah said...

wudang kak pinat, payah dapat

bilanya nak dtg ke mesir tu, karang tak sempat dgn aku pulak

PINATBATE said...

ada cerita makan wudang kat Mesir..kami dpt undangan kawan Brunei nikah kat Rabaah Adawiah..ada nasi lauk udang sambal..mahal tak tercapai akal kenduri wudang kat Mesir!

Oleh sebab SAYANG nak makan kakpinat gigit ekor dia sikit,habiskan nasi dan sambal dan ingat nak ratah wudang tu lepas habis makan nasi..

Tetiba ada kawan Spore cakap..ehh..! ko tak makan wudang erkk..meh aku makan..dia rampok itu wudang dari dalam pinggan ..putih mata hitamku!!uhuhuhu..rezeki!