Friday, November 09, 2007

Usul yang menyusul


Ada (hanya) dua usul semuanya.



Iwan: Minta maaf saya pakai topi sebab kepala saya botak..



Peng: Saya mengusulkan penggiliran pusat PERUBATAN, eh bukan, saya meminda kepada AJK PERUBATAN mesti daripada semua muhafazah.



Cik Saleha pengerusi majlis: Usul dah tak boleh pinda bang oi...



Para AJK asyik memerhati. Tetapi malang tahun ini budak-budak tidak membelasah mereka pula.



Kamarul: Bantah!



Izzat: Turut bantah!
Peng: (Hmm...Apa hujah yang aku nak guna untuk tolak bantahan dia ni.)



Muaz: Membantah!
Peng: Cis...



Ambe: Saya (seorang saja) sokong...
Peng: Yeah...



Usul ini disokong oleh para seniman dan ahli muzik. Peng menggetap bibir. Tak apa prinsip tetap prinsip.



Usul ini ditolak ramai. Peng senyum. Tak apa lain tahun boleh cuba.



Pak Ten: Saya mengusulkan elaun tetap untuk pengerusi.



Daing: Saya sokong...tapi dengan syarat.



Ceroj: Saya (seorang saja juga) membantah keras!



Zul: Menyokong! Menurut pengalaman...



Easeone: Sebagai juruaudit, saya menyokong dan membantah.


1 comment:

Sang Kelana said...

hiihi..camane bleh menyokong dn mmbantah serentak ni?