Friday, November 20, 2009

Berita! Buang Bayi

Tuut! ... Tuut! ... Pukul tujuh pagi. Inilah berita nasional dari Radio Satu Kuala Lumpur. Berita disampaikan oleh Mariamah Tijo. Sari berita penting ...

Mounira, 12 November - Istana Presiden hari itu gempar dengan penemuan seketul bayi di hadapan pintu. Bayi yang cukup sifat dan seberat tidak sampai suku kilo itu ditemukan dengan skaf merah terlilit pada lehernya dan hanya dibaluti kain tudung. Menurut jurucakap Istana Presiden, pada malam kejadian loceng pintu ditekan dua kali namun setiap kali pintu dibuka tiada orang kelihatan. Namun apabila loceng ditekan kali ketiga sekujur bayi ditemukan terbaring di hadapan pintu.

Bayi malang yang ditemui dalam keadaan sudah kaku.

15 comments:

Otai Besar said...

Kejam giler dowh.. so korang bela ke ?

Otai Besar said...

Oh aku baru mengerti yg "sudah kaku" means rigor mortis.

Tobibah Ainy said...

haaahah! tah pape..

Muhammad Warouq bin Qamar said...

hahaha..bakemal,nak tau x? sebenarnye bayi tu ditinggalkan dengan mesej tau. ade surat. saye ngan apest baca mule2 seram gile. sebab dia kate ade bayi dibuang depan rumah. dan bayi itu sudah mati. kre kene curse la. celaka. terus tringat yg siang tu bakemal ade cakap pasal bayi depan pintu umah tu,. haha. bengong punye budak2 arab

~BeInIsNeIn~ said...

cet.. hahaha... bayi tu buat ape.. haiya..

Jackster said...

ape ke hal lak ni, ade arab maen2 ke isk ganas2 haha

djambu puadovich said...

voodoo dow...ko bebaik sket...:P

jeghi kelate said...

ni mesti blogger ni punya anak tuuutttt....hehehe

EN. LEARNER said...

"Mariamah Tijo" ..... haha

kecik2 dlu slalu dgr name ni... bapak sy pndengar setia rtm ketika itu...

Anonymous said...

hahaha..sy ade baca surat die tu..ade la sbot2 mcm unsur2 ugut yg mnakutkan kt org yg mnemui bayi meninggal itu..memula igtkan surat ape la..pastu iwan ckp ade patung kt umah atas..surat tinggl bwh...

~paan

Muhammad Warouq bin Qamar said...

eh2. silap. bukan apest dgn saye yg baca. paan yg sebenarnye.

Amermeftah said...

Budak budak ni rajin benor buat prank

Tobibah Ainy said...

hahaha..seronoklah takotkan orang dengan cara macam tu..


korang serumah rasa takot x?

Amermeftah said...

kitorang buat tatau,

kitorang takut Allah ...

Tobibah Ainy said...

Oke..