Tuesday, October 07, 2008

Lebaran

Budak-budak tahun tiga bersungguh benar beraya sampai menempah kain rentang untuk rumah terbuka demi membuktikan kepada member-member yang mengenen dari Malaysia bahawa mereka pun seronok beraya di sini.

Aku mabuk nasi kapit raya tahun ni.

Rendang Ayam
Tapi sebagai masyarakat Kelantan, aku tak hairan dengan nasi kapit sebab di temp
at kami boleh dapat tiap-tiap hari sarapan pagi.

Sambal Udang
Yang ini aku tak boleh makan.

Masak Lodeh
Tak dapat dinafikan, raya di Malaysia banyak menerima pengaruh Jawa i.e soto, masak lodeh, sate...

Kuah kacang ada, tapi tak ada gambar.

"Tak boleh! Tak boleh masuk! Bilik ni Gen6 saja."
Assabiyah betul budak-budak ni.

Bai nak menambah sebenarnya, tapi duduk balik dengan penuh kontrol bila tau aku nak pukul gambar.

Dan entah kenapa, budak-budak Alex pun duduk sama dia saja. Boleh rujuk sini.

Ehmad menjanjikan kejutan. Semua benda pun aku tak terkejut. Tapi ini saja yang aku terkejut bila masuk rumah dia. Ini ke kejutan dia? Encik Hazam?

Abang Min turut datang tetapi dua beranak saja. Fateh kemudian dikidnap oleh beberapa akhawat yang mungkin nak berlatih menjadi ibu.

5 comments:

PEMENANG said...

abg hazam sape?

anak nah said...

Pegawai JPA engkau le...

hamada hamdi said...

nama insan bernama 'ehmad' naik sekali lagi..apa ini..lg satu safwan masih songsang!!!!

muhammad nazrul syazwan bin kamarul ariffin said...

wah!!sgt meriah!!! [nada tulus ikhlas]

abakamal,tak jumpe lg buku sinchan..cmne nak balik ni..*kesal*

ala,bese la tu dak2 akhRawat nak try jadi ibu..tak sbr2 dh kot..tp ble soh cpt2,tanak pulak..aih..

anak nah said...

Takpe le kalo takde waruk, takde rezeki aku [nada sedey kachiwa hehehe]