Sunday, December 18, 2005

Terima Kasih Kak Zawil...

siannye kau byk sakit...takpe aku pon ade
bykpenyakit gak..senanye sume org pon ade
penyakit jiwa...kita kan manusia biase je..
oleh sebab itu kita jgn lupa pada yg b'kuase ke
atas kita..Dia yg kasi penyakit,,,, dan Dia jugalah
yg boleh ubatkan..sembuhkan...mintakla ape
jua..kan Allah suka pada hamba yg
meminta2...hanya Allah saje yg sudi nak dgr n
kabulkan p'mintaan yg tak henti2..kalau manusia
lain.... mintak skali ok la...dua tiga kali..mahu
kene penampaq skali kan..jadi nape kita nak rase
bimbang ....resah...sedih...tak senang
duduk...kembali lah kepada Allah kan..Allah maha
pendengar dan pengasih...n lagi satu...if bila kita
rase jauh or tak dpt rase bahawa nikmat n rahmat
Allah ade ngan kita...cepat2 la insafi n renung
nasib diri...Allah dah lupakan kite ke? takut kan
bile ingt camtu...sape lagi kalau bukan Allah yg
nak bntu kita..memang manusia takkan paham
masalah kita n kadang2 tak dpt nak bantu
kita..tapi manusia yg baik bleh jdi wasilah utk
tlong kita jmpe jln penyelesaian..n yg paling
penting...yakinla ALLAH akan sentiase memahami
kita...jadi jgn risau...nngisla rayula pada
Allah..insyaallah sumenye akan ok...aku ade bace
hurain satu hadis hadis 42 dlm kitab hadis 40
imam nawawi..pasal doa n istighfar ade satu hadis
dlm tu..mafhumnye..ALLAH tak akan
menghampakan p'mintaan hambanye tapi yg
penting kita mesti sentiase bersangka baik ngan
ALLAH kita mesti yakin n btol2harap ALLAH akan
kabulkan doa kita ni..ade 4 kemungkinan yg baik
utk doa setiap hambanyen salah satunye mesti
b'laku..1st..org yg b'doa tu akan diberi sesuatu yg
lebih baik fr ape yg dia mintak...2nd dihindarkan fr
mala petaka 3rd..disempurnakan kat akhirat n yg
last skali..diampuni dosanye..
subhanallah...memang besar n agungnye kasih
syg allah pada kita..jadi t'pulang pada kita nak
smbut or tak kasih syg yg maha agung tuh..
aku just sampaikan ape yg aku rase n aku rase
boleh kongsi ngn kau..supaya kita same2 leh nilai
diri kita..ini mungkin satu mende yg biase kita
dgr..tapi kalau kita dgr n rase ngan mate hati...kita
dpt rasekn cam ade saturoh...yg sgt kuat..n sgt
hebat n memang btol2 dpt menenangkan hati..
jadi same2 la kita ingt mengingati kan..
till then..slamat study..tetapkan hati n pasang niat
btol2..doakan aku skali.......

2 comments:

Amermeftah said...

Aku suka post apa saja yg mengharukan aku. Imel Abah tu pon sama...

Anonymous said...

Harunya...