Wednesday, June 28, 2006

Ikan Pulang ke Lubuk

Itik pulang petang

Blog ini bakal bercuti. Benar-benar bercuti. Melainkan punya peluang ke kantor bapa. Atau Tuhan menangguhkan kejayaan. Aku tinggalkan kamu dengan 'update-update' picisan, kurang popular lagi tidak serius. (Macam pernah dengar, tapi di mana ya?)

Aku titipkan pada Allah Din kalian, amanat kalian dan akhir amal kalian.

Semoga Allah membekali kita dengan taqwa. Semoga Allah mengampuni dosa kita. Semoga Allah memudahkan kita dimana saja kita berada.

---

Ya Allah,
kepada-Mu aku memohon dan bertawakkal,
ya Allah mudahkan urusan kami, gampangkan kesusahan safarku,
berilah rezeki padaku berupa kebaikan yang lebih banyak dari yang aku minta,
jauhkan dariku segala keburukan. Ya Rabb lapangkan dadaku,
mudahkan urusanku.
Ya Allah aku memohon perlindungan-Mu,
dan menitipkan diriku, agamaku, keluargaku, kerabatku dan ni'mat yang telah engkau berikan padaku dan pada mereka dalam hal akherit dan dunia,
dan jagalah kami semua dari setiap keburukukan ya Karim.

Aku dan Tengku Kadir bakal berlepas dinihari nanti. Jaga diri kalian baik-baik

3 comments:

weAr said...

slmt pulang ke tanah air...

Amermeftah said...

Tanah kita banyak berubah...

Anonymous said...

Hey, something is wrong with your site in Opera, you should check into it.