Thursday, May 07, 2009

Berita Basi

Tuut!... Tuut!... Pukul tujuh pagi. Inilah berita nasional dari Radio Satu Kuala Lumpur. Berita disampaikan oleh Mariamah Tijo. Sari berita penting...

Mounira, 14 April - Bunyi siul-siulan lebih kurang jam dua pagi yang mula-mula disangka budak-budak muda bermain-main yang kemudian ditambah laungan pakcik-pakcik yang disangka ada pergaduhan yang kemudian ditambah dengan jeritan makcik-makcik dan bunyi semakin ramai orang rupa-rupanya setelah dijenguk aku dari tingkap dan Apis dari balakon sebab ada rumah terbakar depan rumah kita orang. Asap mula-mula putih kemudian hitam kemudian ada bunyi meletup-letup dan nampak nyala-nyala merah api. Orang ramai cuba nak naik panggil orang yang mungkin ada di dalam. Paip gas besar di luar ditutup. Sekejap kemudian bomba sampai tapi susah pulak nak mencari pili. Nasib baik tingkat paling atas. Semua penghuni keluar dan aku yakin tak ada kemalangan jiwa sebab tak dengar cerita atau orang mengaji esoknya.

Kat bawah aku tanya Apis, "Kalau dia orang nampak aku amik gambar, agaknya dia orang penampar aku kan?"

p/s: Mariamah Tijo ialah rumet mak aku kalau tak di Alam Shah, di UKM.
p/s: Berita Hairan, Utusan Meloya, sekarang ni apa lagi? MalaysiaKona? Asyik kona cerita kot tu kot ni lagakan sama Pakatan Rakyat.

2 comments:

muhammad nazrul syazwan bin kamarul ariffin said...

uiks!

apsal saye bole tak tau..?

Amermeftah said...

bilik kau kan di kawasan pedalaman, bunyi bang pon tak dengar, iwan sorg je yg jaga kot masa tu